Sociaal verslag

Je thuis voelen bij AVROTROS

Plezier en kwaliteit

Binnen het personeelsbeleid van AVROTROS staat de ‘employee journey’ centraal. De slogan ‘Thuis bij AVROTROS’ is bij uitstek van toepassing op het gevoel dat medewerkers hebben bij de organisatie. Ze worden aangemoedigd het beste uit zichzelf te halen, eigen initiatief te nemen, te groeien en zich continu te ontplooien. Dit beleid leidt tot een bewezen hoge werktevredenheid en een laag ziekteverzuim.

Zorg voor het personeel is voor een bewuste en maatschappelijk betrokken organisatie als AVROTROS een hoge prioriteit. De verantwoordelijke rol die een publieke omroep in de maatschappij speelt, begint bij verantwoordelijkheid voor en loyaliteit jegens de directe medewerkers. Dat betaalt zich uit in hoge scores. Uit interne onderzoeken blijkt dat ruim 90 procent van de medewerkers met plezier naar het werk gaat. Ruim 85 procent voelt zich inhoudelijk betrokken en meer dan 80 procent is tevreden over de gesprekken die met leidinggevenden worden gevoerd.